Voetbalvereniging OVC'21 in Ommen


Sportpark Westbroek | Clubhuis "De Spil" | Sportlaan 6 7732 AB Ommen | 0529 - 453189
MENUMENU
  • Home
  • Programma
  • Uitslagen
  • Nieuws
  • Agenda
  • Teams
    • Senioren
      • 1e elftal zaterdag
      • 2e elftal zondag
      • 3e elftal zondag
      • Veteranen 45+ 1 zondag
      • Veteranen 45+ 2 zondag
      • 2e elftal zaterdag
      • 3e elftal zaterdag
      • 4e elftal zaterdag
      • Walking Footbal
      • Veterinnen
      • 7 x 7
    • G-voetbal
      • G voetbal OVC'21/OZC
  • Club-info
    • Over de club
      • OVC '21 - 100 jaar - 1921 - 2021
        • - 20 jarig jubileum
        • - 75 jarig jubileum
        • - 75 jarig jubileum - Super verloting
        • - 85 jarig jubileum
        • - 90 jarig jubileum
        • - 95 jaar jubileum
        • - Jubileumuitgave kluborgaan 1959-1984
      • Huishoudelijk reglement
      • Route en plattegrond
      • Vertrouwenspersoon
      • Eregalerij
      • De “Kappersstoel”
      • 't Hoefijzertje
    • Lidmaatschap
      • Algemeen
      • Privacy beleid
      • Aanmeldingsformulier
      • Uitschrijvingsformulier
      • Mutatieformulier
      • Contributie
      • Supporters Blue Hearts
      • Ongevallenverzekering KNVB
    • Vrijwilligersbeleid
      • Notitie Vrijwilligersbeleid
      • Vrijwilliger worden
    • Organisatie
      • Bestuur
      • Wedstrijdsecretariaat
      • Consul
      • Commissies
      • Afspraken samenwerking met FysioTotaal
    • Voetbal.nl app
      • Installatie app
      • Instructievideo’s
      • Tips en trucs
      • handleiding bondsteam vullen
    • Documenten
      • Bestuursdienst rooster 2019-2020
      • Clubhuis rooster 2020-2021
      • Definitieve teamindeling 2019-2020
      • Indeling trainingstijden en -velden 2019-2020
      • Pestprotocol
  • Sponsoring
    • Sponsormogelijkheden
    • Supporters Blue Hearts
    • Overige partners
  • Foto/Video
    • Fotoalbum
    • Video
  • Contact
  • Jeugd (JCO)
MENUMENU
  • Home
  • Programma
  • Uitslagen
  • Nieuws
  • Agenda
  • Teams
    • Senioren
      • 1e elftal zaterdag
      • 2e elftal zondag
      • 3e elftal zondag
      • Veteranen 45+ 1 zondag
      • Veteranen 45+ 2 zondag
      • 2e elftal zaterdag
      • 3e elftal zaterdag
      • 4e elftal zaterdag
      • Walking Footbal
      • Veterinnen
      • 7 x 7
    • G-voetbal
      • G voetbal OVC'21/OZC
  • Club-info
    • Over de club
      • OVC '21 - 100 jaar - 1921 - 2021
        • - 20 jarig jubileum
        • - 75 jarig jubileum
        • - 75 jarig jubileum - Super verloting
        • - 85 jarig jubileum
        • - 90 jarig jubileum
        • - 95 jaar jubileum
        • - Jubileumuitgave kluborgaan 1959-1984
      • Huishoudelijk reglement
      • Route en plattegrond
      • Vertrouwenspersoon
      • Eregalerij
      • De “Kappersstoel”
      • 't Hoefijzertje
    • Lidmaatschap
      • Algemeen
      • Privacy beleid
      • Aanmeldingsformulier
      • Uitschrijvingsformulier
      • Mutatieformulier
      • Contributie
      • Supporters Blue Hearts
      • Ongevallenverzekering KNVB
    • Vrijwilligersbeleid
      • Notitie Vrijwilligersbeleid
      • Vrijwilliger worden
    • Organisatie
      • Bestuur
      • Wedstrijdsecretariaat
      • Consul
      • Commissies
      • Afspraken samenwerking met FysioTotaal
    • Voetbal.nl app
      • Installatie app
      • Instructievideo’s
      • Tips en trucs
      • handleiding bondsteam vullen
    • Documenten
      • Bestuursdienst rooster 2019-2020
      • Clubhuis rooster 2020-2021
      • Definitieve teamindeling 2019-2020
      • Indeling trainingstijden en -velden 2019-2020
      • Pestprotocol
  • Sponsoring
    • Sponsormogelijkheden
    • Supporters Blue Hearts
    • Overige partners
  • Foto/Video
    • Fotoalbum
    • Video
  • Contact
  • Jeugd (JCO)
Je bent hier: Home / Over de club / Huishoudelijk reglement

Huishoudelijk reglement

HUISHOUDELIJK REGLEMENT VOETBALVERENIGING OVC ‘21

Artikel 1      Kleuren van de vereniging

De kleuren van de vereniging zijn korenbloemblauw/wit.

Het sporttenue bestaat uit: blauw shirt met twee verticale witte strepen over de rechterborst en een verticaal wit vlak aan de linkerzijde bestemd voor de naam van de sponsor, blauwe broek en blauw/witte kousen.

Artikel 2      Lidmaatschap

Voor het verkrijgen van het lidmaatschap is een minimum leeftijd vastgesteld van 5 jaar. Iemand die de wens te kennen heeft gegeven lid te willen worden, dient een daarvoor bestemd aanmeldingsformulier in te vullen en ondertekend – bij minderjarigheid door een wettelijke vertegenwoordiger – in te leveren bij de secretaris. Het bestuur is bevoegd met opgaaf van reden iemand als lid te weigeren. Men wordt geacht lid te zijn op het moment dat het ondertekend aanmeldingsformulier bij de secretaris is ingeleverd. Het seniorenlidmaatschap geldt in principe voor spelen op zondag.

Artikel 3      Einde lidmaatschap

Rekening houdend met een opzegtermijn van een maand voor het verstrijken van het verenigingsjaar, dient opzegging schriftelijk te geschieden bij de ledenadministratie voor 1 juni van het lopende verenigingsjaar.

Bij verhuizing gaat de afschrijving als lid in, op de eerste van de maand, volgende op die waarin het lid om deze afschrijving heeft verzocht. Tussentijdse overschrijving wordt alleen verleend indien er sprake is van gewijzigde studie-, werk- of woonomstandigheden (verhuizing over een afstand van minstens 30 km). Deze veranderde omstandigheden moeten voor het sluiten van de overschrijvingstermijn niet bekend c.q. in te schatten zijn.

Bij royement verliest een lid onmiddellijk alle rechten, maar is gehouden alle verplichtingen waaraan nog niet is voldaan, na te komen (zie tevens artikel 6 en 10 van de statuten).

Artikel 4      Bestuur

Het bestuur bestaat uit een oneven aantal en tenminste  zes (in statuten staat 9) leden, te weten: voorzitter, lid secretariële zaken (secretaris), lid financiële zaken (penningmeester),  lid commerciële zaken, lid technische zaken senioren, en lid vrienden van OVC ‘21. Door het bestuur wordt een rooster van aftreden opgesteld. Tussentijds ontstane vacatures worden zo spoedig mogelijk ingevuld. In dit geval treedt het nieuwe bestuurslid wat het rooster van aftreden betreft in de plaats van het bestuurslid waardoor de vacature is ontstaan.

De bestuursleden moeten meerderjarig zijn.

Indien een bestuurslid zijn/haar functie niet naar behoren vervult, kan deze op voorstel van het bestuur, zowel als op verzoek van 15 leden, door de algemene vergadering uit zijn/haar functie worden ontzet. Een besluit hiertoe moet genomen worden met tenminste 2/3 van het aantal uitgebrachte stemmen.

Eén van de bestuursleden wordt benoemd tot vicevoorzitter. De bestuursleden stellen per seizoen vast wie bij ontstentenis van een bestuurslid zijn of haar vervanger is. De bestuursleden hebben om en om bestuursdienst tezamen met een vrijwilliger.

Artikel 5      Taak van de bestuursleden

Voorzitter

  • het voorzitten van bestuurs- en ledenvergaderingen;
  • stimuleren en activeren van het langere termijnbeleid, daarin geadviseerd door het gehele bestuur;
  • representatieve taken;
  • zich op de hoogte (laten) houden van datgene wat binnen de vereniging leeft;
  • onderhouden van contacten met overheids- en sportinstellingen;
  • beschikbaar zijn op periodieke en vaste tijdstippen om voor een ieder die zulks wenst aanspreekbaar te zijn;
  • toezicht houden op het uitvoerende beleid;
  • opleidingen en cursussen voor kaderleden stimuleren;
  • r.-activiteiten van de vereniging behartigen;
  • alle overige relevante zaken.

Bestuurslid Secretariële Zaken

  • alle secretariële taken van de vereniging met uitzondering van het wedstrijdsecretariaat;
  • notuleren bestuurs- en ledenvergaderingen;
  • samenstellen agenda vergaderingen;
  • nauw contact onderhouden met de voorzitter c.q. vicevoorzitter over zaken die met spoed behandeld moeten worden;
  • zorgdragen voor de publicatie van bestuursbesluiten op de website;
  • opstellen jaarverslag;
  • opstellen jaarplan van de vereniging;
  • opstellen rooster van aftreden bestuur en kascommissie
  • alle overige relevante secretariële zaken.

Bestuurslid Financiële Zaken

toezicht houden op het uit te voeren bestuursbeleid;

  • beheer van de financiën en het algemeen financieel beleid;
  • regelmatig overleg met de leden van de financiële commissie om een goede afstemming, teamvorming e.d. te bereiken;
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor de ledenadministratie en de administratie van Vrienden van OVC’21;
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor de Clubhuis Commissie;
  • bestuursmededelingen doorspelen naar de commissieleden waarvoor het bestuurslid verantwoordelijk is;
  • verantwoordelijk voor de terugkoppeling van relevante informatie uit de commissies richting bestuur;
  • inning contributiegelden, boetes en sponsorgelden;
  • opstellen van de begroting van de gehele vereniging;
  • opstellen van de jaarrekening;
  • financieel toezicht houden op kaartverkoop en lotenverkoop bij de kassa bij thuiswedstrijden van het 1e elftal;
  • opstellen kosten/baten analyse van de verschillende commissies;
  • coördineert subsidieaanvragen en het afleggen van verantwoording voor het innen van de gelden (o.a. gemeente en Jan en Minie de Wilde Fonds)
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor het beheer van het onroerend goed;
  • alle overige relevante financiële zaken. 

Bestuurslid Technische Zaken Senioren

  • toezicht houden op het uit te voeren bestuursbeleid;
  • verantwoording afleggen aan het bestuur over het uitgevoerde beleid;
  • regelmatig overleg met leden commissie om een goede afstemming, teamvorming e.d. te bereiken;
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor de Technische Commissie Senioren (TSC);
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor het Wedstrijdsecretariaat Senioren (WS);
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor de Voetbalmaterialen- en (klein) onderhoudsCommissie (MOC);
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor klussenteam;
  • bestuursmededelingen doorspelen naar de commissie waarvoor het bestuurslid verantwoordelijk is;
  • verantwoordelijk voor de terugkoppeling van relevante informatie uit de commissie richting bestuur;
  • bemiddelen bij het indelen van spelers in elftallen en het oplossen van conflicten, welke onverhoopt ontstaan bij het wisselen c.q. indelen van de spelers in een bepaald elftal;
  • toezien op de naleving van opgelegde schorsingen door de K.N.V.B. of het bestuur;
  • adviseren aan het bestuur bij het opleggen van disciplinaire straffen;
  • richtlijnen opstellen met betrekking tot het opleggen van straffen;
  • adviseren aan het bestuur over het aanstellen van trainers en l
  • nieuwe leden informatie (laten) verstrekken over de vereniging;
  • alle overige relevante technische zaken.

Bestuurslid Commerciële Zaken

  • toezicht houden op het uit te voeren bestuursbeleid;
  • regelmatig overleg met voorzitters van de betrokken commissies om een goede afstemming, teamvorming e.d. te bereiken;
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor de Promotie Commissie (PC);
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor de Commissie Communicatie, waaronder beheer website;
  • bestuursmededelingen doorspelen naar de commissies waarvoor het bestuurslid verantwoordelijk is;
  • verantwoordelijk voor de terugkoppeling van relevante informatie uit de commissies richting bestuur;
  • alle overige relevante commerciële zaken.

 Bestuurslid Vrienden van OVC ‘21

  • toezicht houden op het uit te voeren bestuursbeleid;
  • regelmatig overleg met voorzitters van de betrokken commissies om een goede afstemming, teamvorming e.d. te bereiken;
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor de commissie Vrienden van OVC ‘21;
  • attentie versturen bij ziekte en jubilea van leden;
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor cultuur en historie, werven van leden en verkoop promotiematerialen;
  • organisatie en toezicht houden op kaartverkoop en lotenverkoop bij de kassa bij thuiswedstrijden van het 1e elftal en overige activiteiten bij deze wedstrijden (omroepen, muziek voor en na de wedstrijd, pupil van de week, scorebord en rad van fortuin);
  • bijdrage leveren aan op te stellen jaarplan door de secretaris;
  • bestuurlijk verantwoordelijk voor de All-in Commissie (All-in);
  • bestuursmededelingen doorspelen naar de commissies waarvoor het bestuurslid verantwoordelijk is;
  • verantwoordelijk voor de terugkoppeling van relevante informatie uit de commissies richting bestuur;

Artikel 6      Dagelijks bestuur

Het dagelijks bestuur, bestaande uit de voorzitter, secretaris en penningmeester, vertegenwoordigt het bestuur en door deze de vereniging. Zij heeft de dagelijkse leiding van de vereniging en is bevoegd beslissingen te nemen die niet tot een gewone bestuursvergadering kunnen worden uitgesteld.

Artikel 7    Vergaderingen.

Oproepen voor de vergaderingen dienen te geschieden door middel van uitnodigingen op het publicatiebord in het clubhuis en door plaatsing op de website. De termijn van oproeping voor algemene en buitengewone algemene vergaderingen bedraagt tenminste veertien dagen. Ingeval het een buitengewone algemene vergadering betreft of een vergadering die mede belegd is, om tot wijziging van de statuten of tot ontbinding van de vereniging over te gaan zal de oproep tevens de op die vergadering te behandelen punten dienen te vermelden. Bovendien dienen voorstellen tot statutenwijziging of ontbinding gedurende de oproepingstermijn bij de secretaris ter inzage te liggen. Voor andere algemene vergaderingen dient de agenda, indien deze niet met de oproep is bekend gemaakt, tenminste vijf dagen voor de vergadering op de website te worden geplaatst en aan het publicatiebord te hangen.

Artikel 8      Algemene jaarvergadering

Op de jaarvergadering zal, buiten hetgeen overigens op de agenda mocht zijn geplaatst:

  1. de secretaris het jaarverslag uitbrengen;
  2. de secretaris de notulen van de vorige ledenvergadering aan de orde stellen;
  3. de penningmeester verslag geven over het financiële beheer in de najaarsvergadering;
  4. de kascommissie haar bevindingen ten aanzien van het gevoerde financiële beleid rapporteren in de najaarsvergadering;
  5. de begroting voor het komende verenigingsjaar wordt in de voorjaarsvergadering ter goedkeuring aangeboden;
  6. de wijzigingen van contributies worden vastgesteld;
  7. de verkiezing van bestuur plaatsvinden.

Artikel 9      Kandidaatstelling bestuur

De agenda voor de algemene ledenvergadering dient te vermelden welke bestuursleden aftreden en welke vacatures er zijn. In de vacatures worden door het bestuur kandidaten gesteld. Het bestuur is tijdens een bestuursvergadering bevoegd naast aftredende andere kandidaten te stellen indien de meerderheid van het bestuur dit gewenst voorkomt. In beide gevallen worden de namen van de kandidaten op de agenda vermeld. Leden kunnen andere kandidaten stellen en wel schriftelijk bij de secretaris tot een uur voor het officiële aanvangstijdstip van de vergadering. De kandidaatstelling dient te zijn ondertekend door tenminste vijf stemgerechtigde leden en dient een verklaring te bevatten van de gestelde kandidaat waarin deze toestemt in zijn kandidaatstelling. Kandidaatstelling door de leden kan ook plaatsvinden tijdens de vergadering indien het voorstel hiertoe door tenminste tien stemgerechtigde leden wordt ondersteund en de kandidaat, hiertoe op de vergadering aanwezig, zijn toestemming verleent.

Artikel 10    Bestuursvergaderingen

Bestuursvergaderingen kunnen bijeengeroepen worden door de voorzitter, het dagelijks bestuur of op voorstel van tenminste drie bestuursleden. Bestuursvergaderingen zijn alleen wettig indien minstens de helft van het aantal bestuursleden aanwezig is. Bij elke vergadering sluit een bestuurslid van de Jeugd Combinatie Ommen (JCO) aan.

Artikel 11    Commissies

Onder de genoemde bestuursfuncties vallen één of meerdere commissies:

  1. Financiële Zaken – Financiële Commissie;
  2. Financiële Zaken – Ledenadministratie;
  3. Financiële Zaken – Clubhuiscommissie;
  4. Commerciële Zaken – Promotie Commissie;
  5. Commerciële Zaken – Communicatie, waaronder website en media;
  6. Commerciële Zaken – Commissie beheer onroerend goed;
  7. Technische Zaken Senioren– Technische Commissie Senioren;
  8. Technische Zaken Senioren – Wedstrijdsecretariaat Senioren;
  9. Technische Zaken Senioren – Voetbalmaterialen en (klein) onderhoudsCommissie;
  10. Technische Zaken Senioren– Schoolvoetbal Commissie;
  11. Technische Zaken Senioren- Henk Pasman pupillentoernooi;
  12. Vrienden van OVC ’21 – Commissie Vrienden van OVC ’21;
  13. Vrienden van OVC ’21 – All-in Commissie.

De commissies worden door het bestuur of algemene ledenvergadering ingesteld.

Daarnaast is er een onafhankelijke kascommissie.

Alle commissies dienen, in samenspraak met het verantwoordelijk bestuurslid, elk jaar (maart/april) voorafgaand aan het nieuwe seizoen een begroting in van hun commissies voor het komende seizoen.

Artikel 12    Taken van de Commissies

Financiële commissie

–           automatische incasso contributie leden 27e van de maand – aanlevering ledenadministratie;

–           verzenden acceptgiro’s contributie leden 27 van de maand – door ledenadministratie;

–           actie niet geinde contributies (lijst storneringen Equens, bankstorneringen, niet betaalde acceptgiro’s);

–           factureren sponsoren (B.C.-leden – reclameborden – adverteerders website – Vrienden van OVC ’21) in overleg met Promotiecommissie;

–           factureren opgelegde boetes spelers;

–           betalen facturen;

–           uitbetaling vergoedingen trainers/vrijwilligers;

–           controleren openstaande postenlijst debiteuren en crediteuren en verzenden aanmaningen;

–           administratie halfjaarlijks opschonen en actualiseren samen met ledenadministratie van het centraal adressenbestand;

–           kwartaalcijfers bespreken met commissies en bestuur;

–           ecotax aanvragen bij de KNVB;

–           opstellen (meerjaren) begroting;

–           opstellen jaarrekening;

–           loonadministratie (aanleveren gegevens bij Kompanen).

Ledenadministratie en incasso

  • is verantwoordelijk voor de gang van zaken binnen deze commissie;
  • draagt zorg voor deugdelijke wijze van het voeren van de ledenadministratie;
  • draagt zorg voor juiste aanlevering van incassobestanden aan bestuurslid Financiële Zaken;
  • maakt deel uit van de financiële commissie.

Clubhuis Commissie (CC)

  • is verantwoordelijk voor de gang van zaken binnen deze commissie;
  • de voorzitter van de commissie zit de vergaderingen van de clubhuiscommissie voor en houdt en toezicht op het uit te voeren bestuursbeleid en op het beheer van het clubhuis;
  • een deugdelijke administratie bijhouden van de kasomzet ten behoeve van het bestuurslid Financiële Zaken;
  • bestuursmededelingen doorspelen naar de commissieleden en de clubhuismedewerkers;
  • functionele inrichting van het clubhuis;
  • zaken aandragen die sfeer verbeterend werken;
  • richtlijnen opstellen met betrekking tot clubhuisdiensten;
  • de totale inkoop van benodigdheden.

Promotie Commissie (PC)          

  • is verantwoordelijk voor de gang van zaken binnen deze commissie;
  • is verantwoording verschuldigd aan het bestuur met betrekking tot de totale sponsoring (reclameborden, shirtreclame, adverteerders website, sponsoring sportverzorging, sponsoring materialen, B.C.-leden);
  • is medeverantwoordelijk voor het innen van sponsorgelden in samenspraak met de financiële commissie;
  • onderhoudt contacten met sponsoren, adverteerders en B.C.-leden;
  • werft nieuwe sponsoren, adverteerders, B.C.-leden en reclameborden;
  • is belast met de kleding(-commissie).

Commissie Communicatie, waaronder website en media

  • coördinator Communicatie is verantwoordelijk voor de gang van zaken website en media en draagt zorg voor een onderlinge afstemming;
  • coördinator Communicatie is verantwoordelijk voor het plaatsen van de aangeleverde en eigen redactionele stukken in media en op website;
  • coördinator Communicatie is verantwoordelijk voor de aansturing van de lichtkrant;
  • de webredactie heeft tot taak te werken aan een bredere opzet van de website, waarbij bestuur en commissies verantwoordelijk blijven voor het aanleveren van informatie e.d.;

Commissie beheer onroerend goed

  • is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de gebouwen (clubhuis De Spil, kleedaccommodatie e.d.);
  • is belast met beheer en onderhoud van alles wat nagelvast zit;
  • is verantwoordelijk voor het opzetten, bewaken en uitvoeren van een meerjarenonderhoudsplan;
  • is aanspreekpunt voor de gemeente voor het bespelen en onderhouden van de velden;

Technische Commissie Senioren (TCS):

  • de voorzitter van de TCS is verantwoordelijk voor de gang van zaken binnen deze commissie;
  • toezicht houden op het uit te voeren bestuursbeleid;
  • bestuursmededelingen doorspelen via de T.C.-leden naar de spelende leden;
  • regelmatig overleg plegen met de overige T.C.-leden (minimaal 1x per maand);
  • bemiddelen bij het indelen van spelers in elftallen en het oplossen van conflicten, welke onverhoopt ontstaan bij het wisselen c.q. indelen van de spelers in een bepaald elftal;
  • toezien op de naleving van opgelegde schorsingen door de K.N.V.B. of het bestuur;
  • adviseren aan het bestuur bij het opleggen van disciplinaire straffen;
  • adviseren aan het bestuur over het aanstellen van trainers en l
  • is aanspreekpunt voor de consul.

Wedstrijdsecretariaat Senioren (WS) 

  • administratieve werkzaamheden voor de senioren niet vallende onder de secretaris, zoals
  1. contacten met de K.N.V.B.;
  2. wedstrijdformulieren;
  3. coördinatie ten aanzien van wedstrijden, waaronder de clubscheidsrechters voor de senioren;
  4. Indeling van velden en kleedkamers voor wat betreft de te spelen wedstrijden.

Voetbalmaterialen- en (klein)onderhoudsCommissie

  • is belast met aanschaf en verzorging van de voetbalmaterialen;
  • is belast met onderhoud van de speelvelden;
  • is belast met het beheer en klein onderhoud (kleed) accommodatie (klussenteam).

Vrienden van OVC ’21 (VO)  

  • is verantwoordelijk voor de gang van zaken binnen deze commissie;
  • draagt zorg voor de verkoop van loten, inning van entreegelden en uitgifte van programmaboekjes bij thuiswedstrijden van het 1e elftal en is verantwoordelijk voor overige activiteiten bij deze wedstrijden (omroepen, muziek voor en na de wedstrijd, pupil van de week, scorebord en rad van fortuin);
  • zaken aandragen die sfeer verbeterend werken;
  • een deugdelijke administratie bijhouden van de kasomzet en -uitgaven ten behoeve van het bestuurslid Financiële Zaken;
  • is verantwoordelijk voor cultuur en historie;
  • is verantwoordelijk voor werving vrienden van OVC ’21;
  • is verantwoordelijk voor ledenwerving en verkoop promotiematerial

Artikel 13    Kascommissie

Deze commissie bestaat uit drie leden van de vereniging en houdt toezicht op het financieel beheer van het bestuur. Zij is gehouden tenminste één keer per jaar de kas, boeken en bescheiden van de penningmeester na te zien of zoveel vaker als zij dit nodig acht. Op de algemene jaarvergadering brengt zij hierover verslag uit en stelt bij akkoordbevinding de algemene vergadering voor het bestuur decharge te verlenen voor het door haar gevoerde financiële beleid .

Bestuursleden mogen geen deel uitmaken van de kascommissie. De secretaris stelt een rooster van aftreden op, waarbij de leden maximaal 3 jaar zitting mogen hebben in de commissie. De leden van de kas- commissie dienen meerderjarig te zijn.

Artikel 14    Stemmingen

Over zaken wordt mondeling, over personen schriftelijk gestemd. Bij staking van stemmen over zaken wordt het voorstel als verworpen beschouwd.

Bij verkiezing over personen benoemt de voorzitter een commissie van drie leden als stemopnemers. Indien bij stemmen over personen bij de eerste stemming de vereiste volstrekte meerderheid niet is behaald, wordt een herstemming gehouden tussen twee personen die bij de eerste stemming het hoogst aantal stemmen hebben behaald. Komen door het verkrijgen van een gelijk aantal stemmen meer dan twee personen  hiervoor in aanmerking, dan komen deze ook in herstemming. Bij een herstemming is het grootst aantal stemmen beslissend, indien echter bij herstemming de stemmen staken, beslist het lot.

Indien het aantal kandidaten gelijk is aan het aantal te vervullen plaatsen kan op voorstel van het bestuur, de algemene vergadering beslissen dat stemming niet nodig is en de gestelde kandidaten worden geacht met volstrekte meerderheid te zijn verkozen.

Artikel 15    Contributie

Op de algemene jaarvergadering wordt de contributie vastgesteld evenals de minimumbijdrage voor begunstigers. Ereleden en leden van verdienste zijn vrijgesteld van het betalen van verenigingscontributie en van Bondscontributie.

Voor bestuursleden en kaderleden die lid zijn van de vereniging geldt een aangepast contributiebijdrage. In beginsel wordt de contributie jaarlijks verhoogd op basis van de prijsindex voor gezinsconsumptie. Voor de actuele situatie zie website : www.OVC21.nl.

Artikel 16    Ordemaatregelen.

Het bestuur kan, indien hiertoe aanleiding bestaat, aan een lid de volgende straffen opleggen:

  1. berisping;
  2. schorsing in rechten voor de tijd van ten hoogste één jaar.

Als reden voor schorsing kunnen gelden wangedrag, zowel in als buiten de vereniging en het niet nakomen van de geldelijke verplichtingen.

  1. royement. Royement kan alleen worden uitgesproken wanneer een lid in ernstige mate in strijd met de statuten, reglementen en/of besluiten van de organen van de vereniging handelt, of de vereniging op onredelijke wijze benadeelt dan wel na sommatie nalatig blijft zijn contributie te voldoen. (zie ook artikel 6 en 10 van de statuten).

Artikel 17    Acties

Acties die tot doel hebben financiële middelen te genereren ten behoeve van de vereniging als geheel of ten behoeve van één of meer elftallen binnen de vereniging dienen in alle gevallen tijdig te worden voorgesteld aan c.q. te worden aangemeld bij het bestuur. Als redelijke termijn wordt gezien een periode van minimaal 2 maanden voorafgaand aan de start van de actie. Hierbij zal aangegeven moeten worden wat de actie inhoudt, waarna het bestuur een beslissing neemt betreffende het doorgaan van de actie.

Het aanvragen van een vergunning (bijvoorbeeld bij de gemeente) voor acties als hierboven bedoeld kan uitsluitend worden gedaan door een bestuurslid van OVC ’21. Zij zijn de enigen die in dergelijke gevallen bevoegd zijn namens de vereniging op te treden.

Indien in het kader van een voorgenomen actie het plan bestaat sponsoren te zoeken dient dit in overleg en met toestemming van het bestuur plaats te vinden. Voorkomen dient te worden dat sponsoren die OVC ’21 structureel ondersteunen ongecoördineerd benaderd worden in het kader van ad hoc acties.

Artikel 18    Zaterdagvoetbal senioren

Met ingang van het seizoen 2010-2011 wordt senioren de mogelijkheid geboden om op zaterdag te voetballen. Het gaat hierbij om recreatief voetbal.

Een spelend lid van de vereniging moet voor 1 juni van het lopende seizoen aangeven of hij het volgend seizoen op zaterdag of zondag wenst te spelen. Indien het spelend lid voor 1 mei niets aangeeft, dan wordt hij voor dezelfde speeldag ingedeeld als het lopende seizoen.

Toewijzing van het verzoek, om te mogen afwijken van het spelen op zondag, wordt door het bestuur beoordeeld.

Artikel 19   Jeugd Combinatie Ommen (JCO)

Jeugd Combinatie Ommen (JCO) is een samenwerking tussen de jeugdafdelingen van OVC`21 en OZC. Voor deze samenwerking is separaat een convenant en reglement op- en vastgesteld d.d. 11 april 2017. Het convenant, reglement en samenwerking is in werking getreden per 01 juli 2017.

Artikel 20    Algemene bepalingen.

In alle gevallen, waarin het huishoudelijk reglement niet voorziet, beslist het bestuur. Ieder lid wordt geacht de bepalingen van de Statuten en het Huishoudelijk Reglement te kennen, alsmede alle verdere wettig vastgestelde en behoorlijk bekend gemaakte regels en bepalingen. Ieder bestaand of toekomstig lid wordt een exemplaar van dit reglement ter hand gesteld of toegezonden.

Alle leden zijn verplicht genoegen te nemen met de besluiten welke door de algemene vergadering zijn genomen. Leden die klachten hebben, kunnen zich wenden tot één van de bestuursleden, die verplicht is, hiervan op de eerstvolgende bestuursvergadering mededeling te doen.

 

De algemene vergadering kan dispensatie verlenen van de bepalingen van dit reglement, mits niet in strijd met de statuten en met bepalingen van dit reglement in die gevallen waarin een bepaalde meerderheid is vereist.

Wijzigingen in dit huishoudelijk reglement kunnen worden aangenomen in een algemene vergadering met gewone meerderheid van stemmen

Het bestuur,

 

, voorzitter

 

, secretaris

 

 

 

 

 

Share
Tweet

OVC ’21 100 JAAR


OVC’21 100 JAAR

Energiemeter Zonnepanelen

Sponsor van de week

Komende wedstrijd

  • Geen wedstrijden

Businessclub

Adverteerders

4e klasse F Oost

 

Eerstkomende activiteit

  • Geen evenementen

Teamnieuws

Nieuwsbrief FC Ommen

Overhandiging Retro shirts aan selectie OVC’21.

Nostalgisch tenue is niet het klavertje vier voor OVC ’21  

Sportclub Lemele schminkt OVC ’21 na rust volledig af

Filmverslag OVC’21 – SVV’56

Meer teamnieuws

Agenda




Volledige agenda

OVC op Twitter

Tweets by @ovc21_ommen

Copyright © 2021 · OVC'21 Log in